Аннотація

 Тема: «Розвиток пізнавальної активності учнів шляхом        впровадження   технології діяльнісного підходу  на уроках фізики  у загальноосвітньому вечірньому  навчальному  закладі   з метою реалізації концепції Нової української школи»
П.І.Б вчителя: Дерев ′янко Наталія Валеріївна, вчитель фізики та інформатики ,«спеціаліст першої категорії
Повна назва школи: Запорізька  загальноосвітня вечірня школа     ІІ-ІІІ ступенів  №31 Запорізької міської ради Запорізької області.
П.І.Б. керівника: в. о. директора Пертая Ганна Олександрівна .Адреса школи: 69006,м. Запоріжжя. вул .Північне шосе, 37                                                                                                          Телефон:  (061)236-46-52
 E-mail:nschool@gmail.com

Номінація «Нова українська школа: оновлення змісту викладання  навчальних предметів»                                  
Секція «Фізика, астрономія»
Провідна педагогічна ідея досвіду: Удосконалення форм та методів організації навчально –виховного процесу, створення умов для розвитку пізнавальної активності учнів на уроках  та в позакласній роботі при вивченні фізики  у вечірній школі  для     підвищення якості та   результативності   навчання, досягнення  предметних та  ключових компетентностей в умовах оновлення змісту освіти  шляхом впровадження  технології  діяльнісного підходу.
Обгрутування  актуальності та перспективності досліду: Застосування вчителем  технології діяльнісного підходу передбачає активне  сприйняття матеріалу, самостійне здобуття знань, стимулює індивідуальну активність учнів, формує позитивну мотивацію до навчання. Поєднання традиційних та інноваційних методів навчання при освоєнні фізики робить  процес навчання ефективним, забезпечує підвищення результативності  навчання, формує особистісні якості і компетенції, дає  позитивне зрушення в одержанні  знань, умінь та навичок у кожного учня, незважаючи  на  різний рівень   навчальних досягнень  та мотивації у вечірній школі .Ця технологія  спонукає вчителя до творчого пошуку ,самовдосконалення ,повної зміни ставлення до своєї професії та організації праці . Без якісних двосторонніх змін в діяльності вчителя та учнів неможлива реалізація концепції Нової української школи. Форми, методи та прийоми діяльнісного підходу можливо  використовувати  на кожному етапі навчання в урочній та позаурочній діяльності при вивченні фізики у загальноосвітніх навчальних закладах.
Науково-теоретична база досвіду: Новий закон «Про освіту», концепція «Нової української школи», Державний стандарт про базову та повну середню освіту, щодо зміни знаннєвого  підходу на компетентнісне  навчання шляхом реалізації ідеї   діяльнісного   та особисто- орієнтованого навчання. Розробкою технологій сучасної педагогіки співробітництва  займався  В.В. Поляков. Американський науковець Д. Дьюї висунув ідею про  "вчення через діяльність" .Концепція К.С. Виготського також доводить ,що особистість розвивається в процесі діяльності. Великий вклад в розробку  технологіі  діяльнісного підходу в навчанні зробила Л. Петерсон. О.М. Леонтьєв розвивав теорію про особистість, як  суб'єкт ,що формується та розвивається в процесі діяльності.
Стисла анотація  досвіду: Людина найбільш цінує та запам ятовує  тільки те ,що створене ціною її власних зусиль, на те що витрачені її інтелектуальні та інші ресурси, те що пропущене через серце та душу ,зроблене власними руками.
Головне в діяльнісному підході  - це діяльність самих учнів. При викладанні фізики ,як прикладної, експериментальної науки його можливо застосовувати   на кожному етапі  навчання  -від перевірки домашнього завдання на комбінованому уроці  до узагальнення знань чи повторенні  ,або при підготовці до загально шкільного свята або екскурсії.
 Учні  залучуються  до само- та взаємоперевірки ,підбору розрахункових задач або  якісних  запитань  –«цікавинок».Часто створюється  ситуація для реалізації  прийому неоголошеної теми. При вивченні   нового матеріалу обовꞌ язково  працює  група   «асистентів»: вони  підбирають відео фрагменти фізичних процесів, цікаві досліди, демонстрації застосування певного закону, або явища  у житті, створюють   презентації або публікації  в електронному вигляді, що   формує  інформаційні компетентності та унаочнює   процес  навчання Така робота дає можливість для проявлення творчих здібностей учнів, особистого росту та підвищує пізнавальний інтерес та зацікавленість предметом ,адже фізика –це основа будь-якої техніки, без  знань її основ неможливе сучасне життя.
В умовах оновлення змісту освіти з метою розвитку пізнавальної активності велику увагу приділяю фізичному експерименту. Процес освоєння фізики  у вечірній школі неможливий без виконання різних  дослідів, адже учні мають дуже різний рівень навчальних досягнень та низьку мотивацію. Форми  їх  проведення   можуть бути різні в залежності від теми та наявності приладів: робота в парах ,групах ,демонстрації  підготовлені  за участю учнів, домашні експерименти. В разі необхідності використовуются електронні  моделі дослідів.
 Тільки захоплені, цілеспрямовані  учні, можуть досягти по- справжньому високих успіхів при вивченні цього предмету  Розуміння фізики  допоможе по-новому сприймати сучасний світ нові технології та дозволить їм впевнено почуватися у реальному житті .
Результативність  впровадження досвіду: В рамках діяльнісної парадигми були отримані такі  результати впровадження:
·        Підсилилась  мотивація  та пізнавальна  активність  учнів  ,що проявилось в покращенні результатів навчання,  зросло число учнів, які самостійно виявляють бажання  готувати  та виконувати і різні  за змістом завдання  : презентації,   проекти, саморобні прилади .
·        Значно збільшилась кількість учасників  у Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня» та покращились результати (отримані сертифікати з добрими та відмінними результатами) .
Репрезентація досвіду :рівень репрезентації -навчальний заклад; районний.
Форми репрезентації: виступи на засіданнях вчителів фізики району ,участь в роботі шкільної творчої групи.
Посилання на матеріал : https://zanfizika04.blogspot.sg/p/blog-page_21.html


Презентация к уроку 11.12.2017. 9 А класс тема:Глаз.Зрение.Нарушения и их коррекция Презентация уроку 9 классPpt [..... from наталия...

«Науки поділяються на дві групи: на фізику і збирання марок». Ернест Резерфорд